Nöjd liten ryttare

Idag så red jag ett lite hådare pass i paddocken än vad jag brukar göra :) Och det gick asbra.

Jag började med at skritta fram i 10-15 minuter. När jag skrittade fram så gjorde jag massa volter, halter, ringelekrokar, 8-or osv. Sedan så började jag trava fram. Jag fokuserade mest på att han skulle vara lyhörd för mina hjälper och sedan att han skulle gå fram. Inte formen!

Sedan så travade jag ju då fram i båda varven i ca 15 minuter sedan så galopperade jag i båda varven några varv med volter osv. Han var lite stark i början. Men efter några sekunder så var han så dukig.

Skritt paus i 2-4 minuter.


Efter det så började jag i skitt med att få honom på tygeln. Galant kan jag säga ;) Det är så roligt, för han har verkligen blivit väldigt bättre i munnen och tar bettet och man kan göra mjukare/mindre hjälper. Dutti polle.

Jag galopperade även en del också. I galoppen var han lite springig, men efter lite mer träning och tid på den så kommer det säkert också gå som en "dans på rosor".

Mamma fotade massa! Bilderna kommer strax, ska bara in i en dusch!

See u laaaaater on.

/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback