Afrika bilder 2010

Eftersom jag la upp massa bilder från Afrikaresan i början ( när vi hade haft bloggen i några dagar) och ni verkade ju uppskatta det! Så nu när jag har all tid i världen så tänkte jag lägga in bilder och filmer från resan, roligt va? :)


Här åkte vi runt i en jeep för att se oss runt omkring. Vi träffade även på en del kossor på vägarna, haha!

Alla kossor hade ätit upp allt gräs, så det var nästan sand allting.

En kyrka som vi såg på vägen!

Ett våninghus, runt 40 våningar tror jag.

En pool som vi hade vid hotellet. Vi var på ungefär 12 olika hotell för vi reste runt i Kenya så mycket. Man lärde sig väldigt mycket engelska/svahiliska på en gång :) Lärorikt!

Sedan så var det luschdax. Jag åt krokodil, jättegott :) Kul att prova på nått nytt, det finns ju inte här i sverige! ♥

Desrären bestod av vaniljglass och lite frukter, mumms!

.... Efter deet så gick vi och kollade på en dans som Afrikarnerna gjorde, pappsen fick gå upp och vara med och dansa, thihihi ;-)


På vägen ut så hittade jag ett klätterträd, eller vad ska man kalla det?


Vi åkte raka vägen till ett giraffcenter där man fick mata dom. I samma inhängnad fanns det även vårtsvin.






Vi träffade även på millitererna som åkte framför oss. Läskigt ;d


Hade dom inte fina hus?



Och fina busskurar?


En söt liten gatuförstäljare, synd att man inte var stenrik och kunde hjälpa dom, ibland kunde man se 10åriga flickor/pojkar gå runt och sälja bananer för att kunna få en macka eller nått att äta eller för att få lite vatten, ledsamt :(



Åsnor hade alla, ni kan ju se på skylten över den, det står, slaktning eller nått.


Dom hade inga soptunnor, så dom använde miljön som det, logiskt


Sedan så åkte vi och kollade på en skola som barn gick i. Vi hittade även massa gulliga apor som var på besök :)









´(Ser ni banan brevid apan ;) )

Jag :) Bakom berget är Tanzania, ett annat land i Afrika :)


Jambo=Hej



Sedan åkte vi pås safari :)








En pythonorm slingrade sig öven vägen, läsigt ;o

Cool fågel?


Söta apungar <3




Lejon.




Läskigt med en hyena 3 meter från sig.


Vägarna var ju inte bäst heller. Vi fick höra i dikerna för att inte hoppa utt i taket på bilen, som mamma gjorde... haha!




En liten apa kikade fram och välta ner min och min syrra (Wilma)'s fanta, så jaa. Ni ser ju, haha! Har film på det som jag kan visa er! XD





Sedan så hittade vi även en liten flock med små "råddjur", men dom hette dick-dick, skitsöta ♥



Chaffören som körde oss runt på safarin.Lika glad som alltid :D Vi lärde han även att säga "hur mår du" på svenska, de ni! ;)


Lite morgon trött XD


En stoooooor elefant!


Små och söta gepard ungar, ni skulle vart me ♥ Nästan så man ville ta med dig en hem <3


Thihihi :D


Sedan så hittade vi även några små lejonungar, dom var också söta!



Nu så kommer det bara några bilder till, eller ja, så många som jag orkar XD

"lejonberget"


Dagen innan så hade alla gnuer parat sig i Tanzania och vandrade över till Kenya. Då så är dom tvugna att gå över en flog där det finns massa krokodiler i. Då det var runt 25.000 gnuer som dog under bara floden. Så dom bara flöt med stömmen, stackars <3



Alla bilderna ovan var ena veckan, nu kommer en annan vecka dör vi var i sanzibar och sola och badade ♥
Hotellet låg precis vid indiska oceanen, mysigt ♥








SLUT!
Denna resan kan man bara beskriva med 2 ord , underbart/faktiskt.
Ni kanske kan se att det var varit underbart?

/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback