Träning hos Maria

Jag har glömt att berätta hur det hade gått, eller ja. Jag hade ju inte avslöjat någonting förän nu ;)
Igår klockan halv 6 åkte vi iväg till min tränare Maria. Vi lastade ur honom ur transporten. Vi började med att långera honom. Han var jätteduktig. Vi tränade på att han skulle vara med i mina hjälper och inte "dagdrömma" haha! Såfort jag tog handen bakom honom så skulle han gå fram i trav/galopp. När jag stäckte ut handen framför honom så skulle han bryta av till trav/skitt. I början så fattade han inte var jag menade. Men i slutet så gick han nästan och kollade på mig i mitten, plutten ♥
Jag hoppade upp och Maria hade mig på linan i början för jag har blivit lite rädd, tyvärr :( Men det jobbar vi upp! Jag både trava och galoppera och det gick super!
Sedan så släppte hon mig så red jag "själv", och det gick också galant :)
Ni skulle sett honom i avsaktningarna till skitten, han nästan gjorde piaff in. Jag skojar inte! Han typ stog på stället och trava och sedan ner till skitt! Då kände jag "vilken kung jag har" !
Glömde kameran hemma!

(bild från förra gången jag tränade)


/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback