Träning hos Maria!

Idag så tog jag och mamma transporten hem till Maria. Jag började med att skritta fram i 10 minuter. Sedan så travde och galopperade jag fram. Det gick galant!
Sedan så fick han en liten skitt paus i 3 minuter ungefär.
Efter det så började jag i skitt och gjorde massa övergångar till trav. Det gick också bra efter ett litet tag ;)
Sedan så travade jag ett helt varv med lite volter,tempoväxlingar osv (: Det gick också bra. Efter det så skittade jag med lite halvlång tygel för att pusta ut. Det är hård tr'ning vettni ;)
Men det är så roligt för att han försökte testa mig lite genom att dra ner huvet, eller växa fast i marken utan att röra sig en centimeter, haha!
Men tillslut så fick jag fram honom och vi började slipa lite på hans form. Det gick sådär till en början, men i slutet så var han som en ängel, jag hade ingenting i tyglarna och han lyssnade super bra på alla mina singnaler som jag Jag tror jag red i cirka 45-60 minuter.

Utvärdering av passet: det får 8/10.
Wilma filmade, tyvärr så glömde Sigrid kameran hemma hos sig. Men på torsdag så ska jag träna igen, så då kan jag kanske fjäska till mig några kort så ni får se på min skönhet <3

Men nu måste jag fara ner till badet (badkaret). Det ropar på mig! ;)
Filmerna kommer sen! I promise you!

/Linn

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Kul att se bilder, om någon tar kort då vill säga ;)

2011-08-16 @ 23:14:50
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback