Tävling/Keelane

Idag så var jag med Linn larsson på tävling. Jag ställde klockan på 7:00. Så ringde den. Men jag råkade ställa den en timme tidigare än vad jag behövt. Så tog jag på mig och åt frukost osv. Sedan så börjar radion slå på. Jag tänkte " Nej nu spökar det igen" (det har spökat flera gånger, pappa har till och med sett skuggor). Men så stängde jag av den. Men sedan så visade det sig att det va ett alarm på. Så klockan 8:00 så skulle den sättas igång XD Knepigt!
Men Linn kom iallafall och hämtade mig.

Åkte bil i 2 timmar -.-

På tävlingen:
När vi var framme så gick jag och Linn och anmälde att vi kommit, sedan så gick vi och kollade på lite ekipage och hängde med andra tävlingsryttare. Bl.a Sassa.

Klass 1 (Lb:1): Hon red fram. Till en början så gick han lite slappt, men sedan så fick hon upp formen och han trampade under sig mycket mer, snygging ;)
Väl inne på banan så gick han super. Inga större missar. Hon fick 68 %! Så hon fick gå in på prisutdelning, hon kom 3:a :D
Grattis <3

Mellan klasserna: Så hängde vi med Sassa ännu mer och satt och fika lite. Sedan så ringde hennes mammas telefon. Hon hade den i sin ficka. Och det var en som heter Sandra som har en ponny som kallas Bero. Hon sa att Fender hade vänt sig i transporten. Så vi kutade mot transporten där han stog och kikade ut över lämmen så glatt. Sedan så betade vi lite med honom. Vi ställde in honom och då så var han jätteorolig, han bet på bommen, stampade med benen osv.
Så vi åkte ju direkt. Fast hon red en klass till, men där gick det inte så bra, men jag orkar inte sk´riva om den klassen ;p

Hemfärd i 2 timmar.

När vi var framme i stallet så stog min syrra och mamma och tränsade Wendy, syrran har nömligen blivit skötare till henne, gulligt ♥
Mamma hade redan borstat Keelane, tack mammis <3
Jag longerade Keelane i paddocken idag, jag tränade på att han skulle ha fokus på mig, så jag gjorde väldigt mycket övergångar osv. I slutet så gick det jättebra! <3
Sedan så gick jag in med honom så fick han lite godis, mumms ♥
Sedan så myste jag med honom och sedan så fick han gå ut i hagen och vara "fri".

Det var lite om min dag. Vad har ni gjort idag käraläsare?

/Linn

Kommentarer
Postat av: Theresé Hägglund - Dressageroyals

Lin red väl L:B1 och L:A1 ?

2011-08-13 @ 22:42:31
URL: http://dressageroyals.blogg.se/
Postat av: Sassan

Superkuligt ;)<3

2011-08-13 @ 22:50:00
Postat av: Sassan

Superkuligt ;)<3

2011-08-13 @ 22:50:23
Postat av: Linn

Hahaha Linn en liten miss jag red LB.1 inte Lc:1 men kan hnda för alla :P <3

Hon med Bero hette Sandra ;)

2011-08-13 @ 23:03:12
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Härlig dag :)

2011-08-13 @ 23:56:20
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback