Tankar och Åsikter

I detta inlägget så tar jag upp om särkerhetsvästen.

Det är en "skrämmande" syn att se folk som rider runt och tror att dom är coola för att inte bära väst. Tänk så här: Är man cool om man alrig kan gå längre? För man är funktionsskadad? Nej, tror inte det va?!
Jag tycker att man ska bära väst oavsett om man rider dressyr/hoppar. Men samtidigt så tycker jag att det är snyggare/bekvämare att rida utan väst. Men det är la bättre att rida än att åka i rullstol? Nu så kanske det låter som om jag är överdrivet nånting XD Men nej seriöst! Det är bäst att ha väst. Jag har sett på flera hopptävlingar "barn" som rider utan väst. Konstigt att man inte kan läsa i TR eller?

Vad tycker ni om ridvästar? Bär ni dom när ni rider?

..





/Linn


Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jag använder alltid min väst i alla fall :)

Om andra ramlar av och skadar sig och inte haft väst, är inte det mitt problem ;)



Okej, lät som värsta bithcen där :p

2011-08-19 @ 23:51:13
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Wilma

Jag använder ALLTID ALLTID väst! Asså vad är det för mening att bryta nacken lixom??! En liten väst kan vara till stooor hjälp! ;)

2011-09-16 @ 17:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback