Hackamore.

Jag har testat Hackamore på Lambada och hon funkar jätte bra på det, hon tyckte det var väldigt behagligt och hon var väldigt nöjd med det, när jag var i Ullared så letade jag efter ett Hackamore men det fanns inte det så det var lite synd, men Lambada passar bra på Hackamore eftersom hon inte är stark, för hon är väldigt känslig i sin mun.
Är det någon av er läsare som rider med Hackamore, funkar era hästar bra med det ?
Om jag skulle köpa Hackamore så skulle ja köpa utan kedja.
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag rider oftast min medryttarhäst på hackamore, då ha inte trivs så bra med bett i munnen (utom rakt gummibett), och det funkar han superbra på! :)

2011-08-18 @ 19:24:35
URL: http://victoriafrida.blogg.se/
Postat av: connie

Kikade runt lite på nätet efter andras åsikter ang. hoppning med hackamore. Jag rider mitt halvblod mycket på hackamore ute i skogen/grusvägar. Jag tycker att hon bjuder fram mycket bättre på det än på bett, varför vet jag inte men hon får verkligen fram sitt enorma "schvung" i traven. Nu är frågan: hoppar du med hackamore eller vanligt bett ? Hur tycker du att det funkar? mvh

2011-11-18 @ 00:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback