Gymmet och stallet.

Idag så har jag både vart och gymmat på Tumlaren och sedan ut åkte och och min älskade pappa upp till stallet, men berättar om gymmet först ;)

Gymmet då;) Jag började med att gå på rullbandet, sedan så joggade/sprang jag i cirka 5 minuter, sedan så tränade jag mag- och ryggmuskler. Det var massa olika maskiner, thihihih (a)



Stallet: Jag hade åkt upp tidigare på dagen och släppt in honom så han var torr, det regnade ju som in i bomben. Men iallafall, så när jag kom in i stallet så låg han ner, killen♥ Det såg jättegulligt ut, men när jag uppnade boxdörren så gnäggade han och ställde sig upp ♥
Jag tog ut honom i gången och började med att plocka 2 fästingar, ew. Men jag borstade honom skinande ren. Sedan så tränsade jag honom och tog på linan, jag gick ut i paddocken, regnade lite bara. Så idag så blev det longering. Jag ville inte rida ut och jag red ju rätt hård igår ;)
När jag longerade honom så lyssnade han jättebra på mig. Han lyssnade väldigt mycket på rösten och mitt kroppsspåk.
Dutti polle.

Imorgon så ska jag rida ut med min syster som rider på Wendy, om vädret inte är allt för dåligt!

/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback