En tävling som varar hela livet.

Det var Bohuscuper 2009 där jag med Lilla Grå. Vi var endast tre i laget, och det var Linn Jönsson (jag) - Lilla Grå   Therese Hägglund - Barifay ox    Julia Lundgren - Niels
Jag red fram och det kändes väl okej.
Jag red in på banan och jag minns att han kändes superfin. Jag tänkte bara hela tiden, blågul rosett ska hem tyvär 1477436356564 gånger i huvudet. Jag kommer ihåg att jag red ut och nästan fick glädjetårar i ögonen. Och sedan så vann jag den klassen. Min första placering nånsin också vinner jag, sjukt!
Sedan så taggade jag om till nästa klass (lagklass). Jag red som en IDIOT inne på banan, han dog nästan, men runt kom vi. Jag kommer ihåg att Emma Alexandersson sa att hon hade en överasking, men vad det var, det fick jag höra i högtalarna. Jag VANN IGEN! Jag var helt överlycklig, vi var ju endast 3 i laget, men vi kom iallafall 2:a.. inte illa det :D
Sedan så åkte vi iallafall hem. Det var då allting började.

På vägen hem: Jag sa till mamma " ska vi kolla till honom? Han känns orolig!"
Vi stannade vid sidan av motorvägen, och då visar det sig att vi hade fått punktering på högrdäcket. Så vi körde bara på fäljen, klart att det var obehaligt för honom. Vi lastade iallafall ut honom på motorvägen och fick tycka på trekanten i bilen. Jag gick och lugnade ner honom vid sidan av alla bilar. Tillslut så stannade det en snäll dam. Hon sa " Min man är på väg, han har massa saker så vi kan sätta på extra däcken"
Så han kom. Nej, då visade det sig att extra däcket inte hade nån luft, så fick körde med punkat på transporten i 1 km. För han sa att det fanns en bensinmack 1 km bort. Men då var deras pump slut! Maximalotur kallas det elle??
Så mamma ställde sig och grät... Sedan så kom det fram en snäll "gubbe". Han sa " Jag bor där uppe (han pekade påå ett hus) ni han följa efter mig för jag har en bra pump som vi kan pumpa med". Så vi följde efter honom. Men då körde vi förbi det huset, och mamma ´bara " Håll ihop nu ungar det det inte händer nått"...
Man vet ju inte... så kom vi fram iallafall till hans hus, det var ju inte en fin syn jag fick. Hans hus var uppstuttat med en husvagn så inte taket skulle rasa, osv. Hur kan man bo så? XD
Men han var ju jätesnäll, men vi visste ju inte! Kände honom gjorde vi ju inte heller...
Så han fick faktiskt mina blommor jag hade vunnit på tävlingen som tack. Vi vi kom hem klockan 12 på natten till stallet.

Samma dag så hände en tragisk olycka med en av hästarna i stallet. Det var en klubbhäst. AmandaH (min kompis) dom skulle på toaletten, så dom stannade vid torp, men han fick panik, så han hoppade över frambommen, och sedan med bakbenet mellan mellanväggen tillslut så fick han sån panik så han slet sig och slängde sig ut ur framdörren (ryttardörren). Så han fick stå på Skara hästklink i 1 mån tror jag.

Så ja, både misslyckad dag men även en tur jag med själva tävlingen (:

Det var en tävling jag kommer att minnas förlivet. Vad var erat bästa tävlingsminne? (:

/Linn

Kommentarer
Postat av: hanna

är du en person ? ^^

2011-08-14 @ 23:08:35
URL: http://hhannakjellbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback