*Blink*

Jag skrev i föregående inlägg att jag skulle iväg och träna för Maria. Och vi åkte till Maria och lastade ur. Sedan så fick Keelane syn på Pelle, han är en hingst. Jag tror att Pelle kände av luken av Keelane att han hade varit hingst innan. Så han sprang ju runt i sin hage och bockade osv, och Keelane blev lite uppspelt själv då. Men efter 5 minuters gående (från marken) så hoppade jag upp. Maria tog in Pelle så han inte skulle hitta på nått! Man vet ju aldrig med hingstar ;)
Jag började rida, och jag kände att han var mjuk i sidorna och även väldigt lydigpå min röst. Jag började trava, samma där... Lydig och mjuk, jag tänkte..
- detta ridpasset kommer jag inte glömma.....

Och det var ju sant, det gick kanoners, vi har börjat träna lite på formen nu eftersom efter en veckas arbete med lydnaden från både marken och uppe på hästryggen så kan vi ju öka målen med honom. Man får ju lixom höja målen om man är framme vid det målet man hade innan. Så nu är det form som gäller! :D
Nej! Nu tappade jag bort mig igen *suck*. Återgå till ridpasset. Det gick super. Vi tränade på massa tempo, övergångar och lite volter och mina händer. Jag blir gärna lite flaxig, men det håller på att "gå ur mig" nu. Brabra!
Jag red i cirka 1 timma tror jag ;)
Mamma filmade tyvärr inte :(

Jag följde även med Sigrid på hennes träning med Funny, det såg jättefint ut!
Nästa gång jag ska träna ( på tis/ons) så ska hon med mig till Maria, hon kommer att fota :D Kulit <3

*blink*

Hoppas ni orkade läsa allt.

Kram Linn

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Låter bra :)

2011-08-15 @ 00:41:24
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback